Verenigingen

Batavorum Pipes and Drums

Batavorum Pipes and Drums Nijmegen is een band voor echte liefhebbers van Schotse doedelzakmuziek. Een goede sfeer en samen muziek maken staan voorop.

Blazersensemble Multiplex

Een groep van zo'n 18 amateurmusici die het leuk vinden om wekelijks te repeteren op speciaal voor Multiplex-bezetting gearrangeerde stukken muziek.

Canisius Concertband

De Canisius Concertband is een harmonieorkest van bijna 125 jaar oud met een jonge geest. Dit komt onder meer tot uitdrukking in het opvallende repertoire.

Drumfanfare Michaël

Drumfanfare Michaël is een veelzijdige muziekvereniging en behoort tot de top van de marcherende korpsen in Nederland.

Harmonie Hatert

Harmonie Hatert is een muziekvereniging uit Nijmegen. Eigentijds, fris, gezellig, actief en natuurlijk swingend muzikaal.

Harmonie Tarcisius

Harmonie Tarcisius: een modern orkest voor jong en oud. En alles daartussenin. Elke dinsdagavond repeteren zo'n honderd muzikanten onder de inspirerende leiding van dirigent Lex Bergink.

Jeugddrumfanfare de Stefaantjes

Jeugddrumfanfare de Stefaantjes uit Nijmegen, het muzikale opstapje voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Ze bestaan uit een slagwerkgroep en een orkest.

Keizerstads Jeugdorkest

Het KJO is een symfonieorkest in Nijmegen voor iedereen tussen de 8 en 23 jaar. Ze bestaat uit twee volwaardige symfonieorkesten, ingedeeld naar leeftijd en speelervaring.

Music and More

Music and More is een eigentijds harmonie orkest in Nijmegen-Noord. De muzikanten verschillen op het gebied van muzieksmaak en muzikale vaardigheden. We delen één passie: samen muziek maken!

Nijmeegs Amusements Orkest

Een uitgebreide bigband van 25 muzikanten aangevuld met vocalisten. Ze verzorgt spetterende shows in theaters in binnen- en buitenland. Ook weet ze de juiste toon te zetten op bedrijfsfeesten, jubileumconcerten en tijdens grote én kleine evenementen.

Nijmeegs Blazersensemble

Het Nijmeegs Blazersensemble is in basis een dubbelblaaskwintet, dat klassieke werken speelt uit verleden en heden, van Frescobaldi tot Françaix en van Mozart tot Milhaud: afhankelijk van de muziekkeuze zijn meer of minder musici nodig.

Nijmeegs Seniorenorkest

Voor de ouder wordende muzikanten biedt het seniorenorkest de mogelijkheid om tot op zelfs hoge leeftijd met plezier in orkestraal verband te blijven musiceren.

Nijmeegs studentenorkest CMC

Het CMC is een gezellig en ambitieus Nijmeegs symfonieorkest voor studenten van de Radboud Universiteit en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Muzikale ontwikkeling en plezier staan bij onze repetities, concerten en tournees voorop!

Percussion Together

Deze melodie-slagwerkgroep heeft ca. 21 leden, van tieners tot 70-plussers. Met een uitgebreid instrumentarium kan een gevarieerd concert worden verzorgd: popmuziek van nu, de rockklassiekers uit de Top 2000 en natuurlijk ook malletband stukken.

Philharmonie Nijmegen

Het orkest van zo’n 35 amateurmusici wordt gekenmerkt door ambitie en lef, wat niet alleen blijkt uit de speelstijl, maar ook uit repertoirekeuze en programmering.

Slagwerkgroep Neerbosch Oost

De slagwerkgroep bestaat uit een groep enthousiaste muzikanten in de leeftijd van 8 tot 60 jaar. Naast de marsoptredens verzorgd de slagwerkgroep ook concerten.

Studentenharmonieorkest QHarmony

Het grootste studentenorkest van Nijmegen met bijna zestig leden. Merendeels zijn dit studenten van de Radboud Universiteit (RU) en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)

Vrijwillige Drumfanfare Kon. Luchtmacht

De VDKLu bestaat volledig uit vroegere muzikanten van het Tamboerkorps en de Drumfanfare van de Kapel van de Koninklijke Luchtmacht en het 5GGW-korps. Destijds, en inmiddels weer, actief vanaf de LIMOS in Nijmegen-Oost. Het korps telt 50 leden.